arbeidsongeschiktheidsverzekering

Een eigen bedrijf starten; stappenplan en verzekeringen

Wilt u een eigen bedrijf starten? Leuk! U heeft vast een goed idee voor uw bedrijf. Voordat u start moet u een aantal dingen regelen. Wij zetten het hieronder voor u op een rijtje.

Regelen voor starten eigen bedrijf

  1. Werk uw idee uit en een marktonderzoek 
  2. Maak een bedrijfsplan
  3. Bedenk een naam voor uw bedrijf
  4. Maak een financieel plan en vraag eventueel een financiering aan
  5. Schrijf uw bedrijf in bij de KvK
  6. Kies de juiste ZZP verzekeringen 

Verzekeringen en eigen bedrijf

Als ondernemer heeft u baat bij een aantal verzekeringen. Zo is er een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Kunt u tijdelijk niet werken, bijvoorbeeld door een ski ongeval of omdat er tijdens de bouw iets op u is gevallen? Dan heeft u een tijd geen inkomsten. Met een AOV zorgt u ervoor dat u altijd een inkomen krijgt. Ook als u even niet kunt werken. Doordat uw vaste lasten doorlopen en eventuele klanten doorbetaald moeten worden, kan dit een prettige verzekering zijn. Zo komt u niet in financiƫle nood.

Heeft u een bedrijfspand? Dan dient u hiervoor ook een aantal verzekeringen af te sluiten. Zowel voor het pand, als de inventaris en goederen. Denk ook aan uw zakelijke autoverzekering voor uw auto of busje. Ook kan het voorkomen dat u ergens aansprakelijk voor wordt gesteld. Bijvoorbeeld voor een rekenfout of omdat u per ongeluk koffie laat vallen over de laptop van een klant. Hiervoor kiest u de aansprakelijkheidsverzekering ZZP. Een laptop vervangen kost niet zoveel geld. Maar als u een rekenfout in de bouw maakt, kan dit flink oplopen. Een verzekering is daarom geen overbodige luxe.

Door al uw verzekeringen vooraf te vergelijken, weet u zeker dat u nooit teveel premie betaalt. Dat geld kunt u als ondernemer immers wel beter besteden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *